Min tredje plan för GUM

Kategorier:

Inlägget saknar kommentarer. (Kommentarera här)

Nu har jag utvärderat lite mer och inför de kommande tre veckornas långpass bestämt mig för följande fördelning av näringsintag, 50% gel och 50% mer eller mindre mer naturliga källor.

Där varje cykel består av:

  • 2 st gel (varav en med koffein)
  • Havrekakor
  • Bar

Då kan jag starta GUM med en uppsättning av detta “paket” på mig och därefter ha ett i varje drop bag och inte behöva fundera så mycket över det.
Och så har jag alternativa kolhydratskällor lite mer enligt den gamla planen i mina drop bags ifall min, vid det laget, beprövade strategi skulle fallera just den dagen. Sånt kan hända.
Mina kommande långpass kommer jag att springa i skogen med drop bags i bilen och försöka få till en simulering av upplägget för GUM med en första slinga på 13 km (dock inte den som det refereras till i föregående inlägg 😀 ), påfyllning och sen resterande dryga 2 mil som det kommer att handla om då dessa långpass är mellan 29 och 35 kilometer. Detta kommer då i stort sett vara enligt upplägget på Gotland. Och för att slippa hålla på med att fylla på med vatten så har jag två fyllda soft flasks i varje drop bag som jag bara kan ersätta mina i västen med.

Så då är planen i detalj denna:

0 km (Start)
0:45 #1 Havrekakor
1:15 #2 Gel
1:45 #3 Gel

13 km (Plats för första drop bag)

2:15 #4 Bar
2:45 #5 Havrekakor
3:15 #6 Gel
3:45 #7 Gel
4:15 #8 Bar

36 km (Plats för andra drop bag)
4:45 #9 Havrekakor
5:15 #10 Gel
5:45 #11 Gel
6:15 #12 Bar