En andra preliminär plan för GUM

Kategorier:

Inlägget saknar kommentarer. (Kommentarera här)

Efter att ha funderat några varv till och lyssnat på rutinerade löpare blandat med lite sunt förnuft så är detta är min nuvarande plan.
Jag förlitar jag mig på fyra olika sorters kolhydratskällor. Jag lämnar tre intag ospecificerade i nuläget medan jag testar ut denna plan men dessa platser bör fyllas med någon av de fyra alternativen jag har(helst vill jag dock inte behöva använda dom alls utan att det är reservintag).
Proteinets vara eller inte vara är jag lite tveksam till, kanske borde jag få i mig protein. Eller så går kanske gränsen för det strax efter sex timmar då jag förhoppningsvis redan är i mål. Målet är trots allt att man(läs kroppen) vill få i sig så lite som möjligt för att undvika magproblem och då bör jag bara fokusera på det kroppen behöver, energi i sin renaste form.
Nedan är uppdelat enligt vad jag bör bära med mig från start samt fylla på från drop bags.

0 km (Start)
0:45 #1 Ahlgrens bilar
1:15 #2 Gel
1:45 #3

13 km (Plats för första drop bag)
2:15 #4 Salta pinnar/salta kringlor
2:45 #5 Ahlgrens bilar
3:15 #6 Gel
3:45 #7 Russin
4:15 #8

36 km (Plats för andra drop bag)
4:45 #9 Salta pinnar/salta kringlor
5:15 #10 Ahlgrens bilar
5:45 #11 Gel
6:15 #12 Russin
6:45 #13