Vad händer nu?

Kategorier:

Inlägget saknar kommentarer. (Kommentarera här)

Jag tycker att jag har återhämtat mig bra som det känns nu, jag har ordentlig träningsvärk i både framsida och baksida lår. Så att resa sig, sätta sig och gå i trappor är lite plågsamt men ändå inte värre än någon träningsvärk man kan få efter ett ordentligt benpass på gymmet när man inte tränat på ett tag. Jag känner i nuläget inte av några andra problem, mina knän var väldigt slitna igår men jag känner ingen smärta alls i dom idag.

Jag tyckte att det var riktigt kul att springa i helgen och jag vill verkligen fortsätta med detta! Delar av mig vill fortsätta framåt och springa längre medan andra delar vill framåt på det sättet
att jag vill bli bättre på 50 kilometer, snabbare, smartare, mer erfaren. Ibland går inte som det ska med saker under ett lopp, det kan röra sig om material, väder, dålig form etc och det måste hanteras och den erfarenheten är bra att ha med sig vid längre lopp. Därför väljer jag att stanna på 50k under 2019.
Jag kommer att försöka genomföra 3-4 50 km lopp under 2019 för att få den erfarenheten jag beskriver ovan och därefter göra en satsning på 50 miles eller 100 kilometer beroende på hur jag har upplevt resan fram tills dess.
Slutmålet är fortsatt minst 100 miles / 160 km men jag har ingen brådska dit.
Jag vill dock blanda ut med lite andra lopp och nu är jag sugen på hur jag står mig på en halvmara efter denna träningsmängd så jag kommer att återhämta mig under två veckor med följande program:

Mån: Vila
Tis: 45 min cardio
Ons: 5 km i bra tempo + styrka
Tors: Vila
Fre: 8 km i bra tempo
Lör: 8-13 km
Sön: Vila

Och därefter lägga fyra veckors träning dedikerad till halvmaran jag siktar på som är i slutet på november.
Jag kommer att fortsätta att posta inlägg om min träning och dess medgångar och motgångar.
Jag hoppas att ni läsare fortsatt vill vara med på resan!