Fredag Träningsvecka 7

Kategorier:

Inlägget saknar kommentarer. (Kommentarera här)

Idag började jag dagen med ett kortare pass på gymmet med tunga basövningar, knäböj, marklyft och pull-ups. Jag är inte helt säker på att jag tränar optimalt styrkemässigt för att få full fördel i löpningen, eller jag är snarare säker på att jag inte gör det.
Jag hade säkerligen fått ut mer av löpningen om jag fokuserat core-övningar, lägre vikt och fler repetitioner. Men jag tycker ändå att basövningar bygger core-styrka och framförallt så tycker jag att det är roligare att köra 8 repetitioner tyngre än 15 repetitioner mindre tungt och om inte träningen är rolig så finns det risk att den inte blir lika lockande.

Direkt efter gympasset så körde jag ett lite snabbare löppass på 5 km där jag inledningsvis inte fick någon som helst hjälp av mina lår. Dom gjorde inte ont, dom ville bara inte vara med utan var helt stumma och det kändes som att dom inte rörde sig utan att det endast var mina underben som rörde sig. Både gympasset och onsdagens backträning bidrog väl till det. Men till slut så vaknade dom till och den momentana hastigheten pendlade mellan en 4:a och 5:a på som första siffra på tempot och sista kilometern på 4:47 kändes helt okej och gav lite hopp om jag nog har lite fart kvar i kroppen om jag inte skulle ha så, relativt(för min del), många kilometer i kroppen.