Kommande träningsvecka, vecka 6 2019

Kategorier: /

Inlägget saknar kommentarer. (Kommentarera här)

Jag fick lov att kolla att det verkligen stämde med två vilodagar denna vecka men det gjorde det faktiskt, det kan förklaras med att det är ett riktigt tungt pass på onsdag med 10,8,6,3,2,1 minuters intervaller i uppförsbacke. Vi får gissa att det kommer att brännas en del kalorier under det passet 🙂
Den totala mängden kilometer under veckan är dock fler än föregående vecka på färre dagar.
Eftersom det var ganska många veckor kvar till sommarens långa lopp och min plan mot 50 miles är 24 veckor så kommer jag nu ligga kvar på dom här veckorna med backintervaller i ett par månader(fram t.o.m vecka 14) och just denna veckoplan kommer jag att köra igen redan nästa vecka och sen även vecka 11 och 12 för att verkligen få bygga upp backstyrkan. Vecka 11 är för övrigt veckan då halvmaran i Nora, och årets första lopp, inträffar och den har en backe som jag minns är ganska ordentlig. Dessutom är den halvmaran två varv på en slinga så backen kommer två gånger så det ska bli kul med ett tufft backpass på tisdagen och sen ett tufft lopp på lördagen. Dock är det ju tredje gången jag kör det backpasset vid det laget så jag lär ju inte chocka kroppen alltför mycket 🙂

Detta med att få till så att veckorna stämmer inför mina lopp gör också att jag “tvingas” köra fyra veckor intensivt innan en återhämtningsvecka två iterationer i rad. Mitt normala upplägg är tre veckor hårt, en vecka återhämtning.

Måndag: VILA
Tisdag: 8 km bra tempo
Onsdag: Intervaller
Torsdag: VILA
Fredag: 10-13 km lätt tempo
Lördag: 19-22,5 km
Söndag: 16-19 km